Одними з важливих якостей, які розвивають у футбольній школі — швидкість і координація рухів. А сила і витривалість повинні тільки підкріплювати ці якості. Швидкість – це швидкість реакції на мінливу обстановку гри; сюди входить не тільки пересування по футбольному полю, але і швидкість дій з м'ячем. Координація рухів футболіста це перш за все техніка. Згадайте найбільш пам'ятні голи, як легко і технічно гравець обіграв захисників, потім воротаря і м'яч опиняється у воротах. Або той неймовірний гол "рибкою", забитий гравцем збірної Нідерландів Робіна ван Персі на ЧС в 2014 році в Бразилії. Чим більше в багажі у футболіста координаційних здібностей, тим легше йому поводитися з м'ячем, керувати своїм тілом.
Головний принцип підбору вправ для розвитку спритності в дитячому футболі — якомога більше різноманітності. Ось приклад декількох:
- Вправа 1. Виконується в парах. Один партнер лежить на спині з розкинутими руками. Другий, стоячи перед ним, кидає вперед. Перший повинен зловити м'яч ногами, що стоїть на відстані 1, 2, 3, 4, 5, м.
- Вправа 2. Виконується в парах. Партнер лежить на спині, ноги зігнуті. Другий, стоячи перед ним, кидає на ступні лежачого м'яч. Завдання лежачого зупинити м'яч і поштовхом ніг повернути партнеру, що стоїть на відстані 1, 2, 3, 4, 5, м.
- Вправа 3. Жонглювання м'ячем: сидячи, з різними м'ячами, зі зміною висоти.
- Вправа 4. Передача м'яча партнеру через обруч на відстані 3, 4, 5м. Висота обруча змінюється ( 30, 60 і 90 см).
- Вправа 5. Хлопців ділять на команди. У кожної команди по м'ячу. По свистку перший через коридор з гравців своєї команди дає пас замикаючому і стає на чолі ряду. Замикаючий веде отриманий м'яч і стає на місце першого. Перемагає команда, яка повернулася в вихідне положення раніше за інших.
- Вправа 6. Утримання футбольного м'яча на правій і лівій нозі ( з підніманням м'яча на 30-50 см, з поворотом на 360 градусів).
- Вправа 7. Виконується в парі. Перший стоїть біля стіни (різні вихідні положення), другий кидає м'яч вперед по напрямку руху. Перший повинен наздогнати і зловити м'яч тільки після першого відскоку.
Спортивні школи на своїх заняттях повинні більше використовувати добре розучені гімнастичні і акробатичні вправи, чергування ходьби і бігу в різних поєднаннях, рухливі ігри з несподівано змінюваними ситуаціями, вправи в техніці і тактиці гри. Виконувати їх рекомендується на початку тренувального заняття.